22 de setembre, 2021

P4-A: Què sabem i volem aprendre de les PLANTES? INVESTIGUEM

 

QUÈ SABEM DE LES PLANTES?          

·       ONA: Necessiten sol.

·       EDITH: necessiten mullar-se, es tenen que regar sempre.

·       ARLET: Conec unes plantes que punxen, les “aloe veras”, jo en tinc moltes  a casa meva.

·       ONA: Jo en tinc dos a casa meva.

·       ELSA: Jo tinc cinc plantes.

·       JÚLIA: Hi ha una planta que es protegeix.

·       AINA: El sol fa escalfor i quan fa sol les flors tenen set.

·       ARAN: Tinc una cosa a casa de plantes que creixen.

·       ONA: Necessiten terra.

·       ÍRIA: Sempre necessiten la terra.

·       MARTÍ: Les plantes necessiten terra bona.

·       MARTÍ: Jo li he regalat una planta a la Ona.

·       NORA: Jo tinc una planta que té moltes punxes i una que té poques punxes.

·       ASSIAN: Necessiten terra sense plàstics.

·       ARAN: A la  meva torre hi ha plantes verdes.

·       AINA: Les plantes necessiten aigua.

·       EDITH: la meva iaia té una planta que menja.

·       ERIC: Necessiten arrels.

·       TEO: No es poden arrencar.

·       PAU: Jo en tinc i són verdes.

·       RITA: Jo a casa tinc un hort que planto tomàquets i la Júlia se’ls menja perquè a mi no m’agraden.

·       ARLET: Jo a casa meva faré un hort i ja tinc coses plantades.

·       ARLET: El meu papa m’ha ensenyat a plantar plantes.

·       NORA: Jo vull portar plantes.

·       LLUC: Un dia se’m va enganxar una arrel a la bicicleta.

·       ARLET: Hi ha diferents tipus de plantes, plantes de menjar i plantes normals.

·       MARTÍ: Al bosquet hi ha menta.

·       ARLET: Jo tenia un Girasol i es va morir.

 

QUÈ VOLEM APRENDRE DE LES PLANTES?

 

o   EDITH: Vull aprendre com  es reguen.

o   ÍRIA: Podem aprendre a plantar una planta.

o   RITA: Vull aprendre regar plantes que punxen.

o   TEO: Com es reguen les plantes?

o   ARLET: Les arrels són perquè les plantes s’aguantin?

o   ONA: Les arrels porten aigua?

o   ÍRIA: Les plantes no es poden separar de la terra bona?

o   MARTÍ: Les plantes es fan molt llargues?

o   ERIC: Les plantes tenen parts?

o   ONA: Com creixen les plantes?

o   ONA: Les arrels no es poden arrencar?

o   ÍRIA: Les plantes es moren?

o   MARTÍ: Les arrels són molt dures?

o   MARTÍ: Les plantes veuen aigua de la pluja?

o   SOFIA: Les flors tenen mel?

o   ÍRIA: Com poden respirar les plantes?

o   AINA: Quan les fulles en surten unes de noves?

o   LLUC: A la Tardor cauen les fulles?

o   ARLET: Les plantes carnívores són plantes?

o   ERIC: A les plantes carnívores tenen bitxos?

o   RITA: Les plantes carnívores mengen insectes?

o   NORA: Les plantes creixen molt fortes?

o   GALA: Vull saber coses de les plantes aromàtiques.

o   TEO: Les plantes aromàtiques fan olor?

o   ÍRIA: Com podem plantar les plantes aromàtiques?

o   MARTÍ: Les plantes tenen memòria?

o   AINA: Necessiten el sol?

A Partir del què volen aprendre, fem un quadre organitzatiu de com podem treballar-ho des de casa:

 

 

INQUIETUDS

INFANTS QUE VOLEN INVESTIGAR-HO

DATA PER PORTAR-HO A L’ESCOLA

1.Com es REGUEN les plantes? Necessiten aigua de la pluja?

EDITH

RITA

TEO

 

27 De Setembre

2.Com es PLANTEN les plantes?

TERRA: Les plantes no es poden separar de la terra bona?

 

ÍRIA

NORA

ASSIAN

 

 

28 de Setembre

3. Importància de les  ARRELS : porten aigua? Són perquè s’aguantin? Són molt dures? No es poden arrencar?

 

ARLET

ONA

JAN

 

 

 

4 d’Octubre

 

5. MESURA: Les plantes es fan molt llargues?

MARTÍ

ISMAEL

ESTEL

 

5 d’Octubre

 

6. Les plantes tenen moltes PARTS? Per on respiren?

YOUSEF

ÈRIC

DÍDAC

 

18 d’Octubre

 

7. CREIXEMENT: Com creixen les plantes?

ONA

ARAN

 

19 d’Octubre

8. FUNCIONS VITALS: Les plantes es moren?

ÍRIA

EIRA

 

25 d’Octubre

9. Les flors tenen MEL?

SOFIA

JÚLIA

 

26 d’octubre

10. FOTOSÍNTESIS: Necessiten el sol per viure?

 

AINA

PAU

 

2 de Novembre

11. ESTACIONS DE L’ANY: A La Tardor cauen les fulles?

 

LLUC

ELSA

 

8 de Novembre

12. Les plantes CARNÍVORES són plantes? Tenen bitxos? Mengen insectes?

 

ERIC

RITA

 

 

15 de Novembre

13. Les plantes AROMÀTIQUES fan olor? Com són? Com les podem plantar?

MARC

GALA

TEO

 

22 de Novembre

14. Les plantes tenen MEMÒRIA?

MARTÍ

29 de Novembre

 

 



 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada