Hem parlat dels resultats del nostre experiment dels clavells tenyits amb aigua i colorant.
Conversa després d’una
semana de l’experiment:
Què ha passat?
-
ONA: Un clavel s’ha posat de color vermell.
-
MARTÍ: Com l’aigua.
-
ARAN: Les altres s’han secat.
-
ASSIAN: Jo havia que es moririen i algunes s’han
mort.
- ONA: Potser és la raó que tú dius, Lídia, que el got vermell, que només té una flor doncs així ha canviat de color, i els altres gots no han canviat de color les flors i s’han mort.
2
Farem una tasca en la qual els infants tindran 4 imatges de la seqüència de l'experiment, les hauran d'ordenar i enganxar sobre una làmina.
Le Les plantes tenen moltes parts? Per on respiren?
L'Èric ens ha respòs la pregunta: Les plantes respiren per les fulles agafant oxigen de l'aire i explusant diòxid de carboni.
En Teo ens ha portat una feina per diferenciar entre les plantes i els animals:
- Les plantes no es mouen per aconseguir el menjar, els animals sí.
- Les plantes no tenen sentits, els animals sí.
- Les plantes no e sdesplacen, els animals sí.
- Les plantes creixen sempre fins que es moren, els animals no.
- Les plantes neixen de les llavors i als animals de la panxa de la mare o dels ous.
RESPONEM LA PREGUNTA:
- Com creixen les plantes?
L'Aran ens ha portat un experiment que ha fet de la germinació de mongetes i llenties per explicar-nos el creixement d'una planta. A més, ens ha portat un joc on veiem clarament que primer plantem la llavor, germina, surt la plàntula i finalment la planta.
La Ona ens ha respòs també la pregunta del creixement de les plantes exposant-nos un mural molt intuïtiu per nosaltres. A més ens ha portat una abella i ens ha explicat la pol·linització.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada