14 de desembre, 2021

PROJECTE DE LES PLANTES: Tanquem el projecte

 

v QUÈ HEM APRÈS DEL PROJECTE DE LES PLANTES?

·        AINA: He après que les plantes xuclen per les arrels l’aigua de la pluja.

·        MARTÍ: Les plantes no creixen o es fan grans. Per fer-se grans necessitem que es reguin o amb la nostra aigua o amb la de la pluja i que tinguin sol.

·         ARLET: Algunes plantes necessiten sol i d’altres en necessiten menys.

·        ÍRIA: Hi ha alguna planta que no necessita sol.

·        LÍDIA: Però sempre necessiten llum.

·        ARAN: Jo he après a plantar una planta: posem una llavor amb un test i terra, reguem i ja creixen. També les hem de posar a un lloc amb llum.

·        ASSIAN: Hi ha plantes que si les posem a un got amb aigua,  li poden sortir arrels. Hem de fer-ho tallant branques d’una altra planta.

·        ELSA: Un dia em vaig emportar la planta que vam plantar a casa i la mama m’ha dit que les hem de regar però jo no me en recordat. Le plantes sempre les hem de regar, sinó es moren.

·        RITA: Es reguen per la terra, no per les fulles.

·        YOUSEF: La mama té moltes plantes a casa.

·        SOFIA: Hem de regar la terra.

·        LLUC: Jo vaig portar un experiment per treure la clorofil·la de les fulles i va quedar l’aigua verda.

·        GALA: Jo a casa he plantat una planta aromàtica, és julivert i fa molt bona olor. Vaig posar terra, una llavor  i vitamines. Després vaig regar i va sortir al cap d’uns dies.

·        PAU: Les plantes perquè creixen necessiten aigua, aire bo i sol.   

·        TEO: Les plantes creixen fins que es moren. Els animals hi ha un moment que s’aturen i no creixen més.

·        EDITH: A les plantes s’hi posa terra perquè visquin. Les podem regar amb regadora, amb la pluja, amb gotetes.

·         AINA: També podem regar amb mànegues.

·        ISMAEL: Les plantes necessiten aigua i sol.

·        ÍRIA: Hem plantat una llantiera. Les plantes es planten amb terra, llavors i aigua.

·        NORA: He après a posar una planta a un test més gran.

·        ARLET: No hem d’arrencar les arrels.

·        MARTÍ: Les arrels poden ser fines o gruixudes.

·        EDITH: Serveixen per què la planta s’aguanti.

·        ARLET: Hem d’anar amb compte perquè no es trenquin.

·        JAN: Jo vaig veure un nenúfar i vaig portar un spatifillium i es veien molt bé les arrels.

·        DÍDAC: Hi ha arrels de plantes que ens mengem: les pastanagues.

·        ERIC: Ens mengem la flor de les plantes: com la carxofa.

·        MARTÍ: Els espàrrecs es mengen i són les tiges.

·        TEO: Ens mengen les cebes que són arrels.

·        DÍDAC: Ens mengem l’enciam i són fulles.

·        ELSA: Hi ha arbres que els hi cauen les fulles i altres que no.

·        TEO: Els animals neixen de la panxa de la mare o dels ous i les plantes surten de les llavors.

·        ESTEL: Les plantes es fan molt llargues quan tenen sol i aigua. Vam fer un experiment i les flors canviaven de color.

·        RITA: Només es van posar de color les flors que estaven amb aigua i tint vermell.

·        ARAN: Les altres flors es van sacar.

·        ERIC: Les plantes respiren per les fulles i respiren de dia i de nit. He portat una planta carnívora que té pèls a les fulles i poden ser de molts colors.

·        EIRA: Jo he après que si les plantes tenen molta aigua es moren i si les plantem a la carretera també. Les plantes viuen amb aigua, terra i sol.

·        ARAN: Jo vaig portar llavors per tots els nens i nenes de la classe. A la torre vam plantar mongetes amb cotó fluix mullat. Fa molts dies que no vaig a la torre i quan hi vagi veuré que han crescut molt.

·        AINA: Jo vaig portar un conte que les plantes són cuineres i es fan el seu menjar. Per fer-se’l necessiten sol aigua i aire bo, l’aigua puja per les arrels,  per la tija i arriba fins a les fulles. Quan es de dia, les plantes treuen aire bo i quan es de nit, les plantes treure aire dolent.

·        ÍRIA: Quan fa massa sol, a les plantes no els hi va bé i es poden morir.

·        JÚLIA: Les flors no tenen mel, tenen nèctar.

·        SOFIA: Les abelles agafen el nèctar i van a un altre lloc i les posen a la seva casa i es converteix en mel.

·        JÚLIA: Quan  treballen el nèctar les abelles i es fa mel, venen els apicultors a recollir-la per poder-la vendre.

·        ERIC: Les plantes tenen arrels, fulles.

·        DÍDAC: i tiges

·        EDITH: i terra

·        ASSIAN: i fruits

·        AINA: i flors.

·        MARTÍ: Vam treure les fulles del romaní i les vam posar a una bossa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada