23 de novembre, 2021

Gruixut i prim

 Aquesta setmana estem treballant els conceptes: més gruixut que... i més prim que... A la classe hem comentat que volem saber quins arbres eren més gruixuts que uns altres. A veure si un garrofer era més gruixut que una mimosa, per exemple. Ells han anat proposant maneres per fer-ho: 

- mirem quin pesa més!

- per això cal arrencar-los

- noooo, que tenen arrels molt fortes i sinó es moren!

- millor amb els braços. 

- les abraçades volen dir: t'estimo

- podem estimar-los i mirar si són prims

I d'aquí ha sortit la idea d'abraçar als arbres i veure quin és el seu gruix.  Hem mirat els arbres del pati de garrofers, on tenim: mimoses, àlbers, garrofers, xiprers, pins... també hem mirat arbres d'altres parts de l'escola. 

Hem vist que el tronc del pi dels garrofers era més gruixut que el tronc de la mimosa i l'àlber, ja que hem necessitat 3 infants per abraçar-lo. També hem vist que la base del garrofer que tenim al mateix pati era el tronc més gruixut de tots, ja que hem necessitat moooolts infants per fer-li la volta. I que les moreres del nostre pati eren tant primes com algun àlber del pati dels grans, i que amb dues mans teníem prou per abraçar el seu tronc. 

Després hem vist que també podem mirar parts del nostre cos que poden ser més primes o més gruixudes. La cuixa és més gruixuda que el turmell, el coll és més gruixut que el canell, el dit gros és més gruixut que el dit xic...




















P4B: hora del conte - Bruno

Aquesta setmana en Bruno ens ha explicat el seu conte "Què portes dins el bolquer?" de Guido Van Genechten. Ell ha triat fer-ho sol, ja que es sent més tranquil així. Ens ha anat explicant els diferents personatges del conte i després ens ha mostrat tots els contes que ha portat al cistell: La patrulla canina, L'hipopòtam, Antonio Machado para niños y niñas, entre d'altres.







Moltes gràcies família, per la feina feta a casa!


P4B: experimentem!

Amb aquest projecte hem fet uns quants experiments (crear gelatina, transformar aigua salada en aigua dolça) i, aprofitant la setmana de la ciència vam fer la dissecció del peix. Avui, per acabar, hem fet un últim experiment. 
Hem agafat 2 bols amb aigua:
Hem agafat una gelera i hem notat la fredor del gel:
Hem posat els glaçons dins els bols d'aigua. Havíem de posar la mateixa quantitat dins cada bol:

Ara volíem saber què passaria si poséssim un dit dins d'aigua amb glaçons i un dit vestit amb greix (llard) dins l'altre bol d'aigua amb glaçons... les dues aigües estarien igual de fredes? notaríem alguna cosa diferent o seria igual? alguns pensaven que si, d'altres que no. Calia comprovar-ho.
Per diferenciar les mans i saber quina vestir, ens hem pintat unes cares a les mans. Hem triat animals marins que neden en aigües fredes: balenes, orques, narvals i foques. Un cop decorades les mans, un per un hem anat vestint els nostres dits, índex o xic, amb una capa gruixuda de llard (greix). Com deien ells i elles: "ens hem engreixat els dits".
Hem posat els dots dits índex dins les aigües gelades i hem sentit la fredor. 

Ens hem "pringat" una mica amb la llard, però hem descobert que si tenim molt greix, el fred no passa quasi res. En canvi, el dit sense greix estava congelat dins l'aigua! El greix és un bon aïllant, no deixa passar el fred i no deixa que s'escapi l'escalfor del propi cos. Ara ja sabem perquè els animals que neden en aigües fredes tenen una gran capa de greix sota la pell.  

PLÀSTICA: Yayoi Kusama

 Avui hem fet una proposta de plàstica en la qual ens havíem de fer un autoretrat i decorar-lo pel voltant tot fent puntets amb bastonets de les orelles i pintura. Han quedat uns resultats molt xulus!

















22 de novembre, 2021

P4-A: Hora del conte Marc

 Avui en Marc amb l'ajuda del seu pare, ens ha explicat el conte "El monstre dels colors". 

Moltes gràcies per la col.laboració!